Yerseke wint met 4-2 van Krabbendijke in de laatste wedstrijd van de competitie

Krabbendijke 1

Eys Murre (schot)
Assist: Joël Dekker
Arjen de Koeijer (afstandschot)
Assist: Eys Murre

2e klasse E

25 mei 2019 14:30

R.A.vd Rest

Opstelling

Zaterdag 25 mei 2019 stond voor Yerseke de laatste (thuis)wedstrijd van de competitie op het programma tegen Krabbendijke. Een wedstrijd waarin voor Yerseke niets meer op het spel stond, maar voor Krabbendijke des te meer. Krabbendijke kon zich vandaag nog rechtstreeks handhaven in de 2e klasse maar was hierbij wel afhankelijk van de uitslag van de wedstrijd tussen FC Axel en Oostkapelle. Beiden stonden voorafgaand aan deze wedstrijd op 27 punten maar het doelsaldo was in het voordeel van FC Axel (+7).

Krabbendijke kwam ietwat gehavend aan de start aangezien Danny Weber niet fit genoeg was om te kunnen starten en Krabbendijke moest het eveneens doen zonder Rens Jansen, die vorige week nog beide doelpunten voor zijn rekening nam in de met 2-2 gelijk gespeelde wedstrijd tegen Nieuwdorp. Krabbendijke liet vanaf het begin het initiatief aan Yerseke en loerde op fouten van Yerseke om zo in de omschakeling tot kansen te kunnen komen. Yerseke had weliswaar het meeste balbezit in het begin van de wedstrijd maar tot echt uitgespeelde kansen leidde dat niet. Een tegendraadse kopbal van Arjen de Koeijer verdween naast en Joel Dekker wilde de bal nog aannemen binnen de 16 meter waardoor zijn schot geblokt werd daar waar hij misschien beter direct had kunnen schieten. Ook Axel Koster kreeg nog een prima mogelijkheid om Yerseke op voorsprong te zetten maar zijn inzet werd van de lijn gehaald. In de 33e minuut een snelle counter van Krabbendijke waarbij Elco Jansen de 16 in dribbelde en door Mark Goeman werd aangetikt: strafschop. Elco Jansen zelf nam de strafschop en schoot die binnen ondanks dat Colin Hout nog aardig dicht in de buurt kwam. Hierna nog een prima mogelijkheid voor Krabbendijke om de voorsprong verder uit te breiden maar een goed genomen vrije trap van Elco Jansen werd prima gered door Yerseke doelman Colin Hout. Ruststand 0-1.

Na de rust een fel uit de startblokken komend Yerseke hetgeen al in de 48e minuut tot de gelijkmaker leidde doordat een prima opgezette aanval door Eys Murre werd binnen geschoten nadat hij de bal op het juiste moment van Joel Dekker kreeg aangespeeld: 1-1. Lang kon Yerseke echter niet genieten van deze gelijkmaker want in de 51e minuut kwam Krabbendijke opnieuw op voorsprong. Joel Dekker ontving achterin de bal en had alle tijd om een juiste keuze te maken. Hij probeerde met een lange crossbal Mark Goeman aan te spelen die de bal op zijn beurt op de borst wilde aannemen maar de bal sprong een paar meter van zijn borst en werd door Krabbendijke speler Bastiaan van Dijk onderschept die alleen op doelman Colin Hout koel bleef en de 1-2 binnen schoot. Ook Krabbendijke kon niet lang genieten van de 1-2 voorsprong want in de 55e minuut kwam Yerseke weer langszij doen de bal via Eys Murre bij Arjen de Koeijer kwam die vanaf de rand van de 16 meter de bal hoog in het doel schoot achter Krabbendijke doelman Lorenzo Hoekman: 2-2. Hierna moest Krabbendijke wel meer risico’s gaan nemen en daarbij kreeg Yerseke weliswaar meer ruimte voorin maar was het in eerste instantie Krabbendijke dat een paar keer dichtbij een 2-3 voorsprong was maar beide keren was het Yerseke doelman Colin Hout die geweldig redding bracht en zo bleef het 2-2. Eys Murre kreeg de uitgelezen mogelijkheid om Yerseke hierna op 3-2 te brengen maar zijn inzet was te slap waardoor de bal nog voor de lijn kon worden weggewerkt. Hierna werd Arjen de Koeijer op weg richting doel nog een keer onderuit gehaald door Chris Jan Jansen die daarvoor geel ontving. Uiteindelijk kwam Yerseke toch op een 3-2 voorsprong. Door niet al te best verdedigen kwam de bal in de 84e minuut bij Evert van Houte die de bal over zijn directe tegenstander heen wipte en met rechts de doelman wist te verschalken en Yerseke zo op een 3-2 voorsprong bracht. In de laatste minuut werd Arjen de Koeijer de diepte ingestuurd en binnen de 16 meter door Laurens van Gorsel volgens scheidsrechter Richard van de Rest onreglementair onderuit gehaald: strafschop. De hevig protesterende Laurens van Gorsel kreeg binnen een minuut 2x geel dus rood. De door Jari Christiaanse genomen strafschop werd binnen geschoten en zo werd de 4-2 eindstand op het scorebord gezet.

Al met al een uitstekend seizoen voor promovendus Yerseke dat door deze overwinning op een keurige 4e plaats eindigt met 44 punten uit 26 gespeelde wedstrijden. Complimenten aan het team en de begeleiding voor deze geleverde prestatie! Nieuwdorp verloor op eigen veld met 1-3 van Arnemuiden waardoor Nieuwdorp naar de 3e klasse degradeert en Arnemuiden de 3e periodetitel wint en zich in de 1e ronde van de nacompetitie voor promotie naar de 1e klasse mag opmaken voor een duel in Zwijndrecht tegen 1e klasser VVGZ. Ook NSVV en Oostkapelle spelen nacompetitie voor promotie naar de 1e klasse. NSVV ontvangt in de 1e ronde op eigen veld 2e klasser Altena en Oostkapelle speelt uit tegen 2e klasser Papendrecht. Zowel Krabbendijke als Tholense Boys spelen nacompetitie voor lijfsbehoud in de 2e klasse. Tholense Boys treft hierbij in de 1e ronde op eigen veld 3e klasser VV Prinsenland en Krabbendijke speelt op eigen veld tegen 3e klasser Walcheren.