Nabeschouwing Yerseke 1 - Arnemuiden 1 + foto's

Arnemuiden 1

Werner van Belzen
Joey Dos Santos Galhetas
Jimmy de Nooijer (intikker)
Arjen de Koeijer (intikker)
Rick Balk
Jordi van Belzen
Joey Dos Santos Galhetas (penalty)
Desley van de Gruiter
Jari Davidse
Guus van Hecke
Werner Schreuders

5 oktober 2019 14:30

R.L.C.M. Labeur

Onbekend

Zaterdag 5 oktober 2019 stond voor Yerseke de tweede opeenvolgende thuiswedstrijd op het programma en ontving Yerseke Arnemuiden op sportpark Cleijn Moercken. Yerseke begon in dezelfde opstelling als een week eerder tegen ST Oostkapelle/Domburg en net als vorige week begon Yerseke ontzettend slap aan de wedstrijd. Voordat alle supporters hun plaats rondom het veld en op de tribune hadden gevonden, lag de bal al in het netje achter Yerseke doelman Colin Hout. Na welgeteld 27 seconden stond Arnemuiden op een 0-1 voorsprong nadat Rick Kramer de bal zomaar in de voeten schoof van een Arnemuiden middenvelder, die met één pass een medespeler alleen voor Yerseke doelman Colin Hout zette. Met ietwat geluk en via de kluts belandde de bal voor de voeten van Jimmy de Nooijer die de bal in het lege doel kon schuiven. Yerseke liep na een halve minuut al achter de feiten aan. Toch kwam Yerseke, naarmate de eerste helft vorderde, steeds beter in de wedstrijd en dat leidde ook tot voldoende kansen op de gelijkmaker. Eerst was het Remco van Tiggele die van dichtbij de kans kreeg op 1-1 maar zijn schot ging over. Ook Arjen de Koeijer was met een kopbal nog dichtbij de 1-1 maar zijn kopbal werd via Arnemuiden doelman Rick Balk tot hoekschop verwerkt. In de 29e minuut was daar dan toch de gelijkmaker toen Guus de Leeuw na een prima individuele actie zijn directe tegenstander passeerde en vanaf de achterlijn een voorzet gaf die door de handen glipte van Rick Balk waardoor het voor Arjen de Koeijer een koud kunstje was om de 1-1 binnen te tikken. Hierna kreeg Yerseke nog een aantal mogelijkheden om met een voorsprong de rust in te gaan maar deze werden niet benut. Zo was het Guus de Leeuw die de bal prima aflegde op de mee opgekomen Stefan Quinten, maar zijn schot werd tot hoekschop verwerkt door Rick Balk. Een goede voorzet van Jorn Lindenberg op Arjen de Koeijer had een beter lot verdiend, maar de kopbal van Arjen de Koeijer belandde op de lat. In de 41e minuut een situatie waarbij Rick Balk en Arjen de Koeijer beiden voor de bal gingen en met elkaar in botsing kwamen waarbij beiden niet ongeschonden uit de strijd kwamen: beiden moesten gewisseld worden. Ruststand 1-1.

Na rust duurde het niet lang voordat Arnemuiden op voorsprong kwam. In de 54e minuut kreeg men via een toegekende strafschop de uitgelezen mogelijkheid om op voorsprong te komen en die voorsprong kwam er ook al was de wijze waarop zeer discutabel. De door Joey Dos Santos genomen strafschop werd prima uit de hoek gedoken door Yerseke doelman Colin Hout, maar volgens scheidsrechter Roy Labeur was Colin daarbij te vroeg van de doellijn gekomen (oordeelt u zelf) en dus kreeg dezelfde speler een herkansing. Dit cadeautje pakte Joey Dos Santos dankbaar uit en hij bracht Arnemuiden daarmee op een 1-2 voorsprong. Hierna was het Yerseke met het vele balbezit en op zoek naar de gelijkmaker en Arnemuiden dat loerde op de counter. Er waren in het laatste half uur nog best een aantal mogelijkheden voor Yerseke om de gelijkmaker op het scorebord te zetten, maar die kwam er uiteindelijk niet. Een kopbal van Eys Murre verdween net over de lat. Schoten van afstand waren te slap om de ingevallen Arnemuiden doelman Jordi van Belzen in verlegenheid te brengen. De beste kans op de gelijkmaker was voor Guus de Leeuw maar zijn schot met links werd door de doelman gepareerd. Doordat Yerseke alle risico's nam om de gelijkmaker te forceren, ontstond er veel ruimte achter de laatste lijn van Yerseke en daaruit kwam nog een enorme kans op 1-3 toen een aanvaller van Arnemuiden alleen op Yerseke doelman Colin Hout kon afgaan, maar zijn schot werd prima gered door Colin. Eindstand 1-2.

Yerseke speelt volgende week een uitwedstrijd tegen FC Axel dat vandaag met 3-0 van Hellevoetsluis verloor. Yerseke kan zich volgende week revancheren voor deze thuisnederlaag tegen Arnemuiden maar zal de tegenstander zeker niet moeten onderschatten ondanks dat deze nog maar slechts 1 punt heeft behaald uit 3 gespeelde wedstrijden. Yerseke zal iedere wedstrijd inzet en strijd moeten tonen en zal  volgende week alles in het werk moeten stellen om de 3 punten mee naar Yerseke te nemen.