Nabeschouwing Yerseke 1 - ST Oostkapelle/Domburg inclusief fotoverslag

28 september 2019 14:30

F.A. van Herk

Onbekend

Zaterdag 28 september stond voor Yerseke de eerste thuiswedstrijd van de competitie op het programma en tegenstander was ST Oostkapelle/Domburg van oud Yerseke trainer Harro Hazelaar. Een soort angstgegner voor Yerseke want de laatste overwinning van Yerseke kan ik me niet meer herinneren. Vorig seizoen ging Yerseke twee keer kansloos ten onder: 5-1 en 2-6. Ondanks dat ST Oostkapelle/Domburg wat blessures kende was daar in de wedstrijd weinig tot niets van te merken want ST Oostkapelle/Domburg nam vanaf het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Freek van Herk direct het initiatief en met fris verzorgd voetbal en prima combinaties drong men Yerseke terug op eigen helft en had men de gehele eerste helft de controle over de wedstrijd. Men had heel veel balbezit maar toch echt heel veel uitgespeelde kansen wist men niet te komen. En als er dan een aantal prima mogelijkheden ontstonden dan stond de uitstekend keepende Yerseke doelman Colin Hout zijn mannetje. Yerseke kreeg in de eerste helft slechts twee mogelijkheden: een kopbal van Arjen de Koeijer was niet krachtig genoeg om Oostkapelle doelman Dion Aerssens in verlegenheid te brengen en één minuut voor rust ging een kopbal van diezelfde Arjen de Koeijer voorlangs na een prima voorzet van Rick Kramer. Ruststand derhalve 0-0.

Na de rust beet Yerseke meer van zich af en was de wedstrijd wat meer in evenwicht. ST Oostkapelle/Domburg had weliswaar nog steeds het meeste balbezit, maar uitgespeelde kansen kwamen er nauwelijks. Naarmate de wedstrijd tegen het einde liep was het zelfs Yerseke dat vanuit de omschakeling de beste mogelijkheden kreeg, maar iedere keer was de laatste pass net niet zuiver genoeg om tot een doelpunt te komen. Bij één van de spaarzame uitvallen van Yerseke ontbrak het ook aan wat geluk toen een kopbal van Arjen de Koeijer maar net over de lat verdween, maar eerlijk is eerlijk een overwinning van Yerseke op ST Oostkapelle/Domburg was teveel van het goede geweest. De wedstrijd eindigde uiteindelijk zoals die ook begonnen was: 0-0 en daarmee mag Yerseke achteraf gezien het meest blij mee zijn, zeker gezien de eerste helft.

Volgende week speelt Yerseke wederom een thuiswedstrijd en ontvangt men Arnemuiden. Nieuwe ronde nieuwe kansen!