Yerseke 1 - Hellevoetsluis 1

Yerseke 1 - Hellevoetsluis 1

Aanwezig

13:15 uur

Nadat Yerseke de winterstop inging na een prima 1-4 overwinning op Serooskerke op 14 december 2019 hervatte Yerseke afgelopen  zaterdag de competitie met een uitwedstrijd tegen Bruse Boys en heeft daarmee alle tegenstanders een keer ontmoet. Een korte terugblik op de wedstrijd tegen Bruse Boys leert ons dat Yerseke in de eerste 20 minuten een aantal uitstekende kansen kregen op één of meer doelpunten maar dat of de doelman van Bruse Boys een sta in de weg was of het vizier nog niet helemaal op scherp stond. De rust leek gehaald te worden met 0-0 maar in blessuretijd wist Bruse Boys in de rebound vanuit een vrije trap toch op een 1-0 voorsprong te komen. Na rust probeerde Yerseke de gelijkmaker wel op het scorebord te krijgen, maar echt zulke grote kansen als in de eerste 20 minuten van de 1e helft kreeg Yerseke niet meer. Toen Yerseke in de laatste 10 minuten meer risico's nam om de gelijkmaker te forceren ontstond er meer ruimte voor Bruse Boys en daar wist men van te profiteren. In de 82e minuut werd een voorzet met links van Mats Willemse koppend afgerond door Ingmar Quist. Yerseke kwam via een vrije trap van Remco van Tiggele in de 87e minuut nog wel op 2-1 maar de gelijkmaker viel niet meer mede omdat een goed ingeschoten vrije trap van Stefan Quinten gered werd door de doelman van Bruse Boys.

We zijn nu halverwege de competitie en Yerseke staat op een 6e plaats met 21 punten uit 13 gespeelde wedstrijden. De marges tussen de teams in de middenmoot zijn marginaal dus een winst- of verliespartij kan zomaar een aantal plaatsen stijgen of dalen betekenen op de ranglijst. Yerseke ontvangt zaterdag a.s. op het eigen sporpark Cleijn Moercken Hellevoetsluis. Dit was destijds de 1e competitiewedstrijd voor Yerseke dit seizoen en Yerseke won, enigszins geflatteerd, met 1-4. Hellevoetsluis staat op een 11e plaats met 12 punten uit 12 gespeelde wedstrijden. Hellevoetsluis zal zich zeker willen revancheren voor de thuisnederlaag die men leed en kan de punten goed gebruiken om verder afstand te kunnen nemen van de degradatiezone. Yerseke zal natuurlijk alles in het werk willen stellen om de 3 punten in eigen huis te houden. Iets wat dit seizoen minder makkelijk lukt dan vorig seizoen. In de 7 gespeelde uitwedstrijden behaalde Yerseke maar liefst 16 punten, maar in de 6 gespeelde thuiswedstrijden behaalde Yerseke nog maar 5 punten. Die punten werden behaald door 2 gelijke spelen tegen respectievelijk ST Oostkapelle/Domburg (0-0) en 's-Heer Arendskerke (2-2) en de enige thuisoverwinning tot nu toe tegen Walcheren (9-0). De hoogste tijd dus om weer eens een thuisoverwinning te boeken. Dat dit niet zonder slag of stoot zal gaan mag wel duidelijk zijn, maar mannen kom op en Volan Yese Por!

Ik wens de spelers en begeleiding van het 1e elftal heel veel succes en alle supporters veel voetbalplezier in een hopelijk sportieve wedstrijd. Supporters van Yerseke kom allemaal naar sportpark Cleijn Moercken om Yerseke eindelijk weer eens aan een overwinning te helpen!

Kleedkamer

Kleedkamer 1
Kleedkamer 2

Wordt gespeeld op veld