Yerseke 1 - Nieuwenhoorn 1

Yerseke 1 - Nieuwenhoorn 1

Aanwezig

13:15 uur

Zaterdag 19 oktober a.s. staat voor Yerseke de thuiswedstrijd tegen kampioenskandidaat nummer 1 Nieuwenhoorn op het programma. Nieuwenhoorn won achtereenvolgens van DBGC (1-3), Arnemuiden (4-2), ’s-Heer Arendskerke (0-6) en Serooskerke (6-1) en staat met de volle 12 punten uit 4 gespeelde wedstrijden en een doelsaldo van +15 (19-4) dan ook fier aan kop. Men heeft in de 4 gespeelde wedstrijden maar liefst 19 doelpunten gescoord! Op voorhand is Nieuwenhoorn dan ook duidelijk favoriet voor de winst.

Nieuwenhoorn is vanaf het seizoen 2013-2014 naast zondagvoetbal ook op zaterdag gaan voetballen en werd met het zaterdagteam in dat eerste seizoen direct kampioen in de 4e klasse. Twee seizoenen later in 2015-2016 werd men kampioen in de 3e klasse en weer een seizoen later wist men via de nacompetitie te promoveren naar de 1e klasse waaruit men vervolgens via de nacompetitie weer degradeerde naar de 2e klasse. Vorig seizoen greep men net naast promotie naar de 1e klasse door op slechts 1 punt achterstand op kampioen Neptunus-Schiebroek als 2e te eindigen en ook in de nacompetitie wist men promotie niet te bewerkstellingen doordat men met 2-4 verloor van VELO uit Wateringen. Het doel van Nieuwenhoorn is om z.s.m. weer te promoveren naar de 1e klasse en de start in het huidige seizoen is veelbelovend.

Yerseke wist zich prima te revancheren voor de onnodige en ongelukkige 1-2 nederlaag tegen Arnemuiden door met 0-5 van FC Axel te winnen. Zaterdag a.s. treft Yerseke echter een tegenstander van een totaal ander kaliber. Yerseke heeft op voorhand niets te verliezen tegen een degelijke tegenstander, dus zeer benieuwd wat Yerseke kan laten zien. Omstreeks 16:15 uur zullen we het weten als scheidsrechter Ron Huser voor het einde van de wedstrijd heeft gefloten. Ik wens de spelers en begeleiding van het 1e elftal heel veel succes en alle supporters veel voetbalplezier in een hopelijk sportieve wedstrijd. Supporters van Yerseke kom allemaal naar sportpark Cleijn Moercken om Yerseke aan een goed resultaat tegen de gedoodverfde kampioenskandidaat Nieuwenhoorn te helpen!

Kleedkamer

Kleedkamer 1
Kleedkamer 2

Wordt gespeeld op veld