Yerseke verspeelt voor de 2e keer in een thuiswedstrijd een 2-0 voorsprong bij rust

's Heer Arendskerke 1

Arjen de Koeijer (intikker)
Marc Tange
Guus de Leeuw (kopbal)
Tom Joosse
Jari Goedegebure
Joep Corstanje
Jasper Westplate
Michel Harinck (schot)
Justin Le Conte
Stephan de Leeuw
Michel Harinck (penalty)
Stephan de Leeuw

2 november 2019 14:30

J.Ngoumout

Onbekend

Nadat Yerseke in de vorige thuiswedstrijd tegen titelkandidaat Nieuwenhoorn een 2-0 voorsprong bij rust verspeelde en de wedstrijd uiteindelijk met 2-3 verloor, deed men dat afgelopen zaterdag nogmaals. Yerseke leidde bij rust met 2-0 maar na 90 minuten stond er uiteindelijk een 2-2 eindstand op het scorebord. Vanaf het allereerste fluitsignaal schoot Yerseke uit de startblokken en binnen de minuut kreeg Axel Koster een enorme kans op de 1-0 maar zijn inzet met links werd gepareerd door 's-Heer Arendskerke doelman Eljo Dooge. Ook in de minuten daarna was het Yerseke wat dreigend was voor het doel van 's-Heer Arendskerke, maar kansen voor Arjen de Koeijer en Guus de Leeuw troffen geen doel. Na zo'n 20 minuten spelen kwam 's-Heer Arendskerke steeds beter in de wedstrijd en ontstonden er ook kansen voor 's-Heer Arendskerke op een doelpunt. Na zo'n 25 minuten spelen een enorme kans voor aanvaller Dennis Goedegebure maar Yerseke doeman Colin Hout redde bekwaam. In de tegenstoot was het voor Yerseke wel raak. Een lange bal werd verkeerd ingeschat door een verdediger van 's-Heer Arendskerke waardoor Remco van Tiggele met het hoofd de bal voorbij zijn tegenstander speelde en de bal prima breed legde op de mee opgekomen Arjen de Koeijer die de bal maar voor het intikken had en daarmee Yerseke op een 1-0 voorsprong bracht. Hierna was het wederom 's-Heer Arendskerke met een enorme kans op de 1-1 met een door Marijn Corstanje ingebrachte bal op Michiel Bouwman die volledig vrij voor Colin Hout zijn kopbal naast zag gaan. In de 40e minuut werd op rechts Arjen de Koeijer aangespeeld die een prima voorzet op Guus de Leeuw had die bij de 2e paal had en hoog binnen kopte en Yerseke op een 2-0 voorsprong bracht. Ruststand 2-0.

Net na rust kreeg Guus de Leeuw een prima mogelijkheid om de 3-0 te maken maar daar waar hij koos voor een voorzet had hij mogelijk beter zelf kunnen schieten. Hierna was het 's-Heer Arendskerke met het meeste balbezit maar daaruit nauwelijks gevaarlijk kon worden. Yerseke loerde op de counter via de door 's-Heer Arendskerke geboden ruimtes. Na zo'n 20 minuten spelen na rust een enorme mogelijkheid voor Arjen de Koeijer, maar hij kon de bal net niet goed meekrijgen waardoor hij niet alleen op de doelman af kon gaan. Zijn harde schot werd gepareerd door 's-Heer Arendskerke doelman Eljo Dooge en de rebound werd wederom hard ingeschoten door Guus de Leeuw maar wederom keerde Eljo Dooge zijn inzet en zo bleef het 2-0. Ook Remco van Tiggele kreeg nog een prima mogelijkheid op de 3-0 maar toen hij schuin voor het doel alleen op de doelman kon afgaan was het de doelman die als winnaar uit de strijd kwam door de bal van de voeten van Remco te plukken. Hierna nog een prima schot van Eys Murre dat maar net langs de paal vloog. Uiteindelijk leek Guus de Leeuw de 3-0 te maken maar zijn boogbal die over doelman Eljo Dooge heen ging verdween net naast de verkeerde kant van de paal. Zo'n 10 minuten voor het einde kwam 's-Heer Arendskerke weer helemaal terug in de wedstrijd. De ingevallen Japser Westplate gaf een bal binnendoor op Michel Harinck (die buitenspel stond en waarvoor ook gevlagd werd door de assistent grensrechter, maar de scheidsrechter negeerde het vlagsignaal) die daardoor alleen op Colin Hout kon afgaan en de 2-1 kon binnen schieten. Daar waar Yerseke de wedstrijd al meerdere keren in het slot had kunnen gooien was het nu 's-Heer Arendskerke dat bloed rook en op zoek ging naar meer. Dat duurde niet lang want in de 84e minuut was het Marijn Corstanje die een hoekschop nam die hij in het zijnet schoot maar om onduidelijke redenen opnieuw mocht nemen en ditmaal kwam de ingebrachte hoekschop tegen de arm van Joel Dekker waardoor de scheidsrechter de bal op de stip legde. Dit buitenkansje liet Michel Harinck zich niet ontnemen: 2-2. Met nog zo'n 5 minuten op de klok en wat blessuretijd wilde Yerseke de winst nog forceren maar ondanks druk op het doel van 's-Heer Arendskerke leidde dat niet meer tot het winnende doelpunt. Zo eindigde de wedstrijd in 2-2 en daar zal 's-Heer Arendskerke het meest blij mee zijn. Als je na 79 minuten nog met 2-0 voor staat en uiteindelijk wordt het nog 2-2 dan kan je onmogelijk tevreden zijn als Yerseke zijnde. Het wil nog niet echt lukken voor Yerseke in thuiswedstrijden: 4 gespeeld en slechts 2 punten behaald. In uitwedstrijden daarentegen behaalde men de volle winst want uit de 3 gespeelde uitwedstrjden behaalde men 9 punten. Dat biedt dus prima perspectief voor de komende uitwedstrijd in Oude-Tonge tegen DBGC.

Filmpje van de 1-0 door Arjen de Koeijer

Filmpje van de 2-0 door Guus de Leeuw