Yerseke 1 wint verdiend in en van Serooskerke met 1-4

14 december 2019 14:00

C.P. Felix

Onbekend

Zaterdag 14 december 2019 stond de laatste (uit)wedstrijd voor de winterstop op het programma. Ondanks dat het behoorlijk geregend had ging de wedstrijd toch door en omstreeks 14:00 uur floot scheidsrechter Niels Felix uit Alblasserdam voor het begin van de wedstrijd. Onder behoorlijk moeilijke weersomstandigheden (ontzettend veel wind over het veld) trachtte Yerseke, enigszins met de wind in de rug, vanaf het allereerste fluitsignaal druk op de achterhoede van Serooskerke te geven en fel de duels aan te gaan waardoor Serooskerke moeite had met de opbouw van achteruit en vaak de lange bal hanteerde. Yerseke probeerde van achteruit met combinatievoetbal over de grond het spel te maken hetgeen goed uitpakte. De openingstreffer van Yerseke kwam ietwat gelukkig tot stand toen in  de 11e minuut bij een lange bal door  Serooskerke doelman Jordi Suurmond werd getwijfeld waardoor Urvin van Hekelen eerder bij de bal was en de bal bij Guus de Leeuw wist te krijgen die vervolgens tegendraads de bal binnenschoot en Yerseke een droomstart bezorgde: 0-1. Hierna bleef Yerseke feller in de duels waardoor het de bovenliggende partij was. Toch was het zeker uitkijken voor de uitvallen van Serooskerke. Dennis Kovacevic kreeg een prima mogelijkheid om uit te halen, maar daar waar hij misschien beter nog een paar meter had kunnen doorlopen voordat hij schoot, schoot hij van ruime afstand hetgeen geen gevaar opleverde. In een scrimmage voor het doel kwam Yerseke nog een keer goed weg toen een bal op de lat belandde. In de 25e minuut was het Jari Christiaanse die rechts voorin de combinatie aanging met Urvin van Hekelen en de 16 meter binnen ging en onregelmentair gestuit werd hetgeen een strafschop opleverde. Jorn Lindenberg schoot de strafschop hard en zuiver binnen en bracht Yerseke daarmee op een 0-2 voorsprong. Die stand had bij rust zelfs nog hoger kunnen uitvallen toen bij een goed uitgespeelde aanval Urvin van Hekelen werd bereikt die een prima voorzet in huis had op Guus de Leeuw. Die deed eigenlijk alles goed door de kopbal tegendraads in te koppen maar doelman Jordi Suurmond redde uitstekend met de punt van zijn schoen. Zo was de ruststand 0-2.

Na rust was het Serooserke dat met de wind in de rug het initiatief naar zich toe trok en probeerde Yerseke naar achteren te drukken. Het was weliswaar Serooskerke dat het meeste balbezit had in het begin van de 2e helft maar Yerseke was levensgevaarlijk in de omschakeling. Zo'n 3 minuten na rust was het Guus de Leeuw, die na een tekorte terugspeelbal, alleen op doelman Jordi Suurmond kon afgaan. Guus wilde de doelman omspelen maar schoot de bal daarbij te ver voor zich uit waardoor hij in een moeilijke hoek voor het doel kwam waardoor zijn schot slechts een hoekschop opleverde via de doelman. Zo bleef Serooskerke in de wedstrijd en ging het op zoek naar de aansluitingstreffer. Die kwam er uiteindelijk ook in de 65e minuut toen bij een aanval een overtreding door Jorn Lindenberg werd gemaakt en de bal op de stip ging. Alex Jobse schoot de strafschop beheerst binnen en bracht Serooskerke weer volledig terug in de wedstrijd. Dat was echter van zeer korte duur want 5 minuten later was het Mark Goeman die de bal van Stefan Quinten ontving en de bal vanaf de rand van de 16 meter over Serooskerke doelman Jordi Suurmond in de kruising schoot en Yerseke daarmee weer op een marge van twee bracht: 1-3. Ook Serooskerke kreeg nog een paar prima mogelijkheden op een doelpunt maar wist de gecreëerde kansen niet in doelpunten om te zetten. In de 80e minuut werd Urvin van Hekelen gewisseld voor Arjen de Koeijer en die had net als vorige week weinig tijd nodig om het net te vinden. In de 87e minuut een schitterende crosspass van Stefan Quinten van links naar rechts op de diepgaande Arjen de Koeijer die de bal vervolgens prima binnen schoot en Yerseke definitief in veilige haven bracht: 1-4. Die score had zelfs nog hoger uit kunnen vallen bij prima kansen voor Jari Christiaanse en Arjen de Koeijer, maar het bleef 1-4.  Al met al een prima overwinning op een tegenstander die tot op heden alleen nog meer van de gedoodverfde kampioenskandidaat Nieuwenhoorn had verloren. Zo gaat Yerseke met een prima gevoel de winterstop in en zal het in de competitie op zaterdag 25 januari 2020 weer in actie komen als men in Bruinisse tegen Bruse Boys aantreedt.

Filmpje van de 0-1 door Guus de Leeuw
Filmpje van de overtreding op Jari Christiaanse die tot een strafschop leidde
Filmpje van de 0-2 door Jorn Lindenberg (strafschop)
Filmpje van de 1-2 door Alex Jobse (strafschop)