Yerseke 1 - De Meeuwen 1

Yerseke 1 - De Meeuwen 1

Aanwezig

13:15 uur

Zaterdag 15 februari a.s. staat voor Yerseke de thuiswedstrijd tegen De Meeuwen op het programma. Deze wedstrijd vangt aan om 14:30 uur en staat onder leiding van scheidsrechter W.J. Spaeter. De wedstrijdbal wordt gesponsord door bakkerij De Gangmaker.

De Meeuwen staat op de 5e plaats met 26 punten uit 15 gespeelde wedstrijden en verloor slechts 3 wedstrijden waarvan de 0-1 nederlaag tegen Yerseke op 26 oktober 2019 er één was. In de laatste 3 wedstrijden behaalde De Meeuwen 7 punten door achtereenvolgens met 3-2 van koploper Nieuwenhoorn te winnen, 2-2 te spelen tegen MZC’11 en met 2-1 van Serooskerke te winnen. Je kunt dus zeggen dat De Meeuwen goed uit de winterstop is gekomen. Maar dat geldt zeker ook voor Yerseke. Van de laatste 6 gespeelde wedstrijden werd slechts 1x verloren (2-1 Bruse Boys) en de overige 5 wedstrijden werden allemaal in winst omgezet.

De wedstrijd van a.s. zaterdag is voor beide teams een zeer belangrijke wedstrijd in de strijd om de 2e periodetitel. Met nog 2 wedstrijden te gaan voert Yerseke de stand aan in deze periode maar wordt op de voet gevolgd door De Meeuwen (1 punt achterstand) en Serooskerke (2 punten achterstand). De 2e periodetitel zal dan ook zeer waarschijnlijk naar 1 van deze 3 teams gaan. Yerseke zal zaterdag a.s. dan ook alles in het werk willen stellen om een goed resultaat te behalen. Zoals al aangegeven eindigde de heenwedstrijd in 0-1 en zagen we 2 totaal verschillende helften. De 1e helft een goed spelend Yerseke dat een licht overwicht had en op een 0-1 voorsprong kwam door Arjen de Koeijer en een 2e helft waarin Yerseke met name tegen hield en de 0-1 voorsprong over de streep wist te trekken. Beide teams waren behoorlijk aan elkaar gewaagd, hetgeen waarschijnlijk ook zaterdag a.s. het geval zal zijn. Het belooft dus een spannende wedstrijd te worden. Hoe die uiteindelijk zal eindigen zullen we omstreeks 16:15 uur weten als scheidsrechter Spaeter voor het einde van de wedstijd heeft gefloten.

Ik wens de spelers en begeleiding van het 1e elftal heel veel succes en alle supporters veel voetbalplezier in een hopelijk sportieve wedstrijd. Supporters van Yerseke kom allemaal naar sportpark Cleijn Moercken te Yerseke om Yerseke te steunen in de wedstrijd tegen De Meeuwen.

Kleedkamer

Kleedkamer 1
Kleedkamer 2

Wordt gespeeld op veld