Colin Hout voorkomt nederlaag tegen Cluzona door strafschop te stoppen

4724BL
WOUW
tel. 0165-302184

Yerseke speelde de 2e bekerwedstrijd uit in Wouw tegen zondag 2e klasser Cluzona en deze wedstrijd eindigde zoals die begon namelijk met 0-0. Trainer Alexander van Keulen was na afloop van de wedstijd vrij duidelijk in zijn analyse van de werdstrijd: Yerseke speelde een splechte wedstrijd. Wat hem betreft was het was het enige hoogtepunt de penalty die doelman Colin Hout stopte. In zijn ogen was het een onterechte penalty, dus wat dat betreft paste dat goed in de wedstrijd. Zo goed als het vorige week was, zo matig was het vandaag. "Er zat geen tempo in’’, sprak Yerseke-trainer Alexander van Keulen.

Voor rust raakte Daniel Dekker namens Cluzona de paal en kreeg Arjen de Koeijer voor Yerseke een kans. In de 50e minuut kopte Sam Snoeijs op de lat en via Lars de Kok rook Cluzona daarna opnieuw aan de 1-0. Na een prima voorzet van Xander van der Poel kreeg Guus de Leeuw nog een prima mogelijkheid op de 0-1 maar hij raakte de bal niet vol en de bal was recht op de doelman. In de 88e minuut voorkwam Hout een nederlaag. Hij keerde de penalty van Ruben Maas, waarna de Cluzona-speler in de rebound de bal op de lat schoot.