Yerseke wint met ruime cijfers (6-2) van SSV'65

SSV'65 1

Casper van Sabben (schot)
Timo Jansen
Mees Boogert
Erwin van de Linde
Erwin van de Linde (schot)
Ward Wiebrens
Kaj Walraven
Boudewijn Boonman

23 oktober 2021 14:30

R. Sturm

Sportpark Cleijn Moercken
Hogeweg 15
4401BT
YERSEKE
tel. 0113-404066

Wie als toeschouwer vandaag niet vanaf het allereerste fluitsignaal van scheidsrechter Rick Sturm op zijn plaats naast het veld of op de tribune plaatst had genomen maar een minuut of vijf later aanwezig was bij de wedstrijd, had al 2 doelpunten van Yerseke gemist. Yerseke startte furieus aan de wedstrijd en scoorde na welgeteld 1 minuut en 8 seconden de 1-0 via Stefan Quiten nadat Guus de Leeuw een schot gepareerd zag worden door SSV'65 doelman Ruben de Kok en Stefan uit de rebound de 1-0 binnen schoot.

Amper 4 minuten later was het Arjen Dingemanse die uit een hoekschop van Remco van Tiggele de 2-0 binnen kopte.

In de 8e minuut ging een schot van Guus de Leeuw via de binnenkant van de paal binnen, maar de 3-0 werd afgekeurd doordat Xander van der Poel hinderlijk buitenspel stond.

Na dit moment kwam SSV'65 wat beter in haar spel en dat leidde in de 15e minuut tot de aansluitingstreffer nadat de verdediging van Yerseke zich verkeek op een lange bal van achteruit waardoor Casper van Sabben de 2-1 kon binnen schieten. Lang kon SSV'65 echter niet van deze aansluitingstreffer genieten want 3 minuten later was het Xander van der Poel die van dichtbij een strakke voorzet van Guus de Leeuw via de onderkant van de lat kon binnen tikken: 3-1.

Vlak voor rust werd het zelfs nog 4-1 door Guus de Leeuw nadat een kopbal van Jari Christiaanse, na een goede voorzet van Stefan Quinten, in eerste instantie nog werd gekeerd door doelman Ruben de Kok maar in de rebound schoot Guus de bal met links hoog in de winkelhaak. Ruststand 4-1.

Na rust kwam Rick Kramer in het veld voor de in de kleedkamer achtergebleven Stefan Quinten. In de 48e minuut leverde commentaar op de leiding vanwege frustratie een gele kaart op voor Timo Jansen. In de 62e minuut was het Xander van der Poel die er als de kippen bij was om een gelost schot van Guus de Leeuw binnen te tikken: 5-1.

In de 71e minuut was het Thomas Mattheijer die met een slimme bal over rechtsback Lars Beenakker  Erwin van de Linde in staat stelde om alleen op Yerseke doelman Vincent Elzinga af te gaan en in de verre hoek binnen te schieten: 5-2. Volgens assistent scheidsrechter Harvey de Wit  deed hij dit uit buitenspelpositie, maar daar wilde scheidsrechter Rick Sturm niets van weten. Yerseke doelman Vincent Elzinga voorkwam hierna met een uitstekende redding op een kopbal nog een tegendoelpunt van SSV'65. Het slotakkoord qua doelpunten was voor Yerseke dat in de 82e minuut via een schot van Guus de Leeuw nog op 6-2 kwam en als Yersekek nog een aantal van de in de 2e helft ontzettend veel gecreëerde kansen had benut, dan had het scorebord na afloop zelfs dubbele cijfers kunnen tonen maar dat bleef SSV'65 bespaard.

Al met al een prima en verdiende overwinning. Op naar volgende week richting Oude-Tonge waar het tot op heden verrassend goed presterende DBGC wacht.

Stand.jpg

VolanYesePor.PNG