Yerseke is uiterst effectief en wint met 0-5 van DBGC

3255LS
OUDE-TONGE
tel. 0187-641627

Yerseke trad op zaterdag 30 oktober jl. aan tegen DBGC (Don Bosco Grijsoord Combinatie) in een kletsnat Oude-Tonge. DBGC kende een prima start van de competitie want met 10 punten uit 5 gespeelde wedstrijden stond men voorafgaand aan de wedstrijd op een gedeelde 2e plaats. DBGC verloor alleen op de eerste speeldag in Numansdorp met 4-1 van NSVV. Hierna speelde men op eigen veld met 2-2 gelijk tegen VV De Meeuwen en won men achtereenvolgens van VVGZ (2-4), Serooskerke (4-2) en Oostkapelle/Domburg (1-4).

De 1e helft ging de wedstrijd gelijk op en waren de krachtsverhoudingen nagenoeg nihil. Yerseke kreeg een aantal mogelijkheden via schoten van Guus de Leeuw maar of ze misten doel of doelman Roy Nieuwland pareerde de schoten. Aan de andere zijde kreeg  Bas Mackloet een prima mogelijkheid om te scoren toen hij voor zijn direct tegenstander kwam en zijn kopbal maar net naast zag gaan. In de 25e minuut opende Yerseke de score toen Jari Christiaanse op het juiste moment Xander van der Poel  de diepte in stuurde en hem alleen voor doelman Roy Nieuwland zette. Xander omspeelde de doelman en schoof de 0-1 binnen.

Hierna ging DBGC op zoek naar de gelijmaker maar de verdediging van Yerseke stond organisatorisch goed en men speelde heel gedisciplineerd. Smetje op de 1e helft was het geblesseerd uitvallen van Yerseke middenvelder Stefan Quinten. Zijn plaats werd ingenomen door Rick Kramer. Ruststand 0-1.

Wie na rust te lang in de kantine was gebleven heeft waarschijnlijk de 0-2 gemist want de 2e helft was nog maar net een minuut op gang toen Jari Christiaanse in de scrimmage een hoekschop van Remco van Tiggele binnen werkte en Yerseke daarmee al vroeg in de 2e helft op een 0-2 voorsprong bracht.

Hierna was het DBGC dat nadrukkelijk meer het initiatief nam en wat verder naar voren ging spelen maar daarbij ook behoorlijk wat ruimte gaf aan de aanvallers van Yerseke. Jeroen Sep was met een afstandschot nog zeer dichtbij de aansluitingstreffer maar hij zag de bal via de vingertoppen van de prima keepende Yerseke doelman Colin Hout op de buitenkant van de paal belanden. In de 58e minuut ontving Xander van der Poel links voorin de bal en met een individuele actie bracht hij de bal hard voor. De bal werd licht getoucheerd door een verdediger waardoor hij ideaal voor de voeten kwam van Guus de Leeuw, die de bal hard binnen schoot en Yerseke op een 0-3 voorsprong bracht.

Hiermee was de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld. Toch kreeg Jeroen Sep nog een bijna niet te missen kans nadat een afstandschot door doelman Colin Hout met de vuisten via de grond werd weggestompt en Jeroen Sep van een meter of 5 een eigenlijk niet te missen kans bood maar Sep zag zijn kopbal naast gaan.

In de 63e minuut een prima omschakelmoment van Yerseke waarbij Jari Christiaanse rechts in de diepte werd aangespeeld en in één keer de bal op de volledig vrij staande Xander van der Poel speelde die hierdoor de vrije doorgang kreeg richting DBGC doelman Roy Nieuwland. Xander bleef koel en stifte de bal in de hoek en bracht Yerseke daarmee op een riante 0-4 voorsprong.

Hiermee was het verzet van DBGC volledig gebroken en in de 77e minuut werd de voorsprong nog verder uitgebreid nadat Guus de Leeuw op links zijn direct tegenstander zijn  hielen liet zien en met links hard voor gaf waarbij DBGC speler Jacco de Gast via zijn borst de bal via de paal hoog in het doel zag gaan: 0-5.

In de slotfase werden Luc van der Jagt en Thomas de Keijzer nog in het veld gebracht voor respectievelijk Jari Christiaanse en Eys Murre. De 0-5 eindstand had nog groter uit kunnen vallen als Guus de Leeuw en Luc van der Jagt hun kansen hadden benut. De 0-5 zege was misschien ietwat geflatteerd te noemen aangezien DBGC zeker niet werd weggespeeld door Yerseke, maar al met al is de 0-5 zege op DBGC natuurlijk een uitstekende teamprestatie!  Op naar volgende week als Yerseke op eigen veld FC Axel ontvangt dat met 1-4 verloor van Walcheren.

VolanYesePor.PNG

foto-Omroep-Zeeland.jpg