Yerseke lijdt 2-3 nederlaag tegen NSVV maar is wel zeker van nacompetitie

4401BT
YERSEKE
tel. 0113-404066

NSVV liet vanaf het begin van de wedstrijd direct zien waarvoor ze gekomen waren, namelijk om te winnen. Met veel druk vooruit en de juiste inzet en felheid werd Yerseke naar achteren gedrukt. In de 6e minuut kreeg NSVV een strafschop omdat er een lichte duwfout bgeaan werd door Arjen de Koeijer. Ondanks dat Jeroen Voshart de strafschop niet al te best inschoot kon Yerseke doelman Colin Hout deze toch niet pareren: 0-1.
Hierna kwam ook Yerseke beter in de wedstrijd en was het in de 16e minuut Xander van der Poel die aan de linkerkant aan een rush begon en een uitstekende voorzet bij de tweede  paal gaf die door Guus de Leeuw werd binnen geschoten: 1-1.
Niet lang daarna was het in de 24e minuut een lange bal van achteruit op Guus de Leeuw waarbij de NSVV doelman uit zijn doel kwam en buiten de 16 meter de situatie niet goed inschatte en de bal voor hem stoot en over hem heen ging waardoor het voor Guus de Leeuw een koud kunstje was om de bal binnen te schieten: 2-1. Hierna werd de hele poppenkast volledig opgengetrokken door een aantal NSVV spelers. Met grote schreeuwen gingen er een aantal neer alsof ze zwaar geraakt werden en geblesseerd waren, om vervolgens weer direct op te staan en verder te spelen. De 70 jarige scheidsrechter kon het, met alle respect, niet echt goed bijbenen en had zijn handen vol om de wedstrijd in goede banen te leiden. Over heel de wedstrijd gaf hij maar liefst 7 gele kaarten. Ruststand 2-1.

Na rust was het NSVV dat direct het initiatief in handen nam en Yerseke ver terug drong tot aan de eigen 16 meter. NSVV kreeg diverse kansen kansen maar deze werden niet benut. Naarmate de 2e helft vorderde kon het gezien de druk die NSVV uitoefende op Yerseke niet uitblijven dat de gelijkmaker zou gaan vallen. Deze viel uiteindelijk ook. In de 61e minuut werd een makkelijk gegeven vrije trap door Mitchel Louwerens  ingebracht en door Michael Ouwens binnen gekopt: 2-2.
Twee minuten later was het weer raak voor NSVV en wederom was het Michael Ouwens die met een snoeiharde kopbal uit een hoekschop van Jasper Huisman de 2-3 binnen kopte. Yerseke incasseerde in drie minuten tijd dus twee keer een tegendoelpunt, beiden uit een dood speelmoment.
Hierna nam de druk op het doel van Yerseke wat af en trok NSVV zich meer terug. Yerseke probeerde nog wel om de gelijkmaker te forceren maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat men niet echt meer in staat was om gevaarlijk te worden. Guus de Leeuw werd in de 73e minuut gewisseld met lichte hamstringklachten en daarmee werd de angel wel uit de aanval van Yerseke gehaald. Verder dan een schot van de ingevallen Jari Chirstiaanse dat net over ging en een in de muur gesmoorde vrije trap van Remco van Tiggele kwam Yerseke niet en daarmee ging de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen met 2-3 verloren. Gezien het spelbeeld over 90 minuten een verdiende overwinning voor NSVV dat daarmee de tweede plaats defintief veiig stelde en ook zeker is van winst van de 3e periodetitel en dus nacompetitie.

Omdat VVGZ met 3-2 verloor van DGBC is ook Yerseke verzekerd van nacompetitie doordat het de 2e periodetitel zal overnemen van kampioen ST Oostkapelle/Domburg. Hoe de invulling van het nacompetitieschema eruit zal komen te zien staat, met nog één wedstrijd voor de boeg, nog niet definitief vast. De nacompetitiewedstrijden zullen gespeeld worden op zaterdag 11 juni a.s (1e ronde), 14 t/m 16 juni a.s. (2e ronde) en de finale opneutraal terrein op zaterdag 18 juni a.s. Deze nacompetitie betreft een knockout systeem, dus verlies je de eerste ronde dan ben je direct uitgeschakeld. De hoogst eindigende periodekampioen (HPK), NSVV speelt in de 1e ronde een thuiswedstrijd en de middelste periodekampioen (MPK) en de laagst eindigende periodekampioen (LPK) spelen in de 1e ronde een uitwedstrijd.
Nacompetitie_2021-2022.PNG

Voor het wedstrijdverslag door de zwart-witte bril van NSVV: klik op deze link.