AVG

Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)

Vanaf 25 mei 2018 is de AVG van kracht, dit is Europese wetgeving voor iedereen die persoons-gegevens beheert en/of verwerkt.
Ook V.V. Yerseke is verplicht persoonsgegevens op de juiste manier te beheren en te verwerken.

Persoonsgegevens die wij verwerken

V.V. Yerseke verwerkt persoonsgegevens over u doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt.
Het gaat hier vooral om gegevens die nodig zijn voor het lidmaatschap van V.V. Yerseke. Hieronder een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:

• Voor- en achternaam
  • Geslacht
  • Geboortedatum
  • Geboorteplaats
  • Adresgegevens
  • Telefoonnummer (vast en/of mobiel)
  • E-mailadres
  • Pasfoto, noodzakelijk voor spelerspas KNVB
  • (Bank)rekeningnummer

Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken.
Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als u er van overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via [email protected], om de situatie op te lossen.

Het kan voorkomen dat u of uw kind op één van onze foto’s op de website staat gepubliceerd. Mocht u bezwaar hier tegen hebben dan kunt u een verzoek tot correctie (bijvoorbeeld door het onherkenbaar maken van het gezicht) of complete verwijdering hiervan sturen naar [email protected]

Waarom we gegevens nodig hebben

V.V. Yerseke verwerkt uw persoonsgegevens, voor de volgende doelen:
  • Het inschrijven als lid bij de Koninklijke Nederlandse Voetbalbond (KNVB)
  • Het aanmelden bij activiteiten van V.V. Yerseke
  • Het afhandelen van uw contributie en eventuele overige betaling(en)
  • U te kunnen informeren indien dit nodig is voor het uitoefenen van de (sport)activiteiten.

Hoe lang we gegevens bewaren

V.V. Yerseke zal uw persoonsgegevens niet langer bewaren dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Onze bewaartermijn van uw persoonsgegevens is verplicht 7 jaar te bewaren na einde lidmaatschap. (Datum uitschrijving + 7 jaar).

Delen met anderen

V.V. Yerseke verstrekt alleen de noodzakelijke persoonsgegevens aan sportclubs aangesloten bij de KNVB om uw eventuele overschrijven als lid van V.V. Yerseke naar een andere vereniging te kunnen realiseren. Dit is vanuit uw kant een schriftelijk verzoek dit uit te voeren. V.V. Yerseke deelt uw persoonsgegevens (naam, e-mailadres en telefoonnummer) alleen met vrijwilligers van V.V. Yerseke voor contactmomenten. Nimmer delen wij uw persoonsgegevens met derden, zoals voor commerciële doeleinden (bijv. sponsors).

Websitebezoek

Foto’s

Met betrekking tot de teamfoto en individuele spelersfoto zal vooraf schriftelijk toestemming worden gevraagd met betrekking tot publicatie op de website. Daarnaast worden regelmatig op en rond het terrein van V.V. Yerseke foto’s gemaakt van wedstrijden, toernooien en andere evenementen. Op deze foto’s kunnen leden en derden herkenbaar in beeld worden gebracht. Deze foto’s kunnen gepubliceerd worden op onze website of Sociale Media kanalen zoals Facebook, Instagram en Twitter. Mocht u bezwaren hebben tegen een (of meerdere) van u gepubliceerde foto(s) op een van deze platforms, kunt u contact op nemen met V.V. Yerseke via [email protected]. Wij zullen deze foto(s) dan zo spoedig mogelijk van al onze kanalen verwijderen.

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen

U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. U kunt een verzoek tot inzage, correctie of verwijdering sturen naar [email protected]. Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs bij het verzoek mee te sturen. Hierbij vragen we u om in deze kopie uw pasfoto en burgerservicenummer (BSN) zwart te maken. Dit ter bescherming van uw privacy. V.V. Yerseke zal zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek reageren.

Beveiliging

V.V. Yerseke neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact met ons op via [email protected]