Yerseke 2 Herfstkampioen na 0-4 winst op Baronie 2

9 december 2019 20:15

Na aantal wedstrijden jagen op de koploper was dan eindelijk de dag waar we met zijn allen naartoe geleefd hadden. Uit naar Baronie om te laten zien dat we voor niemand uit de weg gaan. Klokslag 15:45 trapten we af op een oud kunstveld

De eerste 20 min was het moeilijk doorkomen voor ons. Hun waren de betere voetballende ploeg en wij waren vooral slordig in de passing. Na deze 20 minuten kwamen onze passen wel aan en hadden we rust aan de bal. In deze periode kwamen op 0-1 door een voorzet van kippie (Steijn koster) op Michel de Rooij. Dit was onze eerste kans en gelijk raak. Ons strijdplan was om ze te laten komen en dan toe te slaan met een bal achter hun verdediging te leggen en te profiteren van onze snelle voorhoede. Dit gebeurde dan ook met de volgende doelpunten van Maxim van pagee 0-2 (assist krieger) 0-3 (assist de Rooij). Zo stonden we met 0-3 voor binnen 10 minuten tijd. Zo gingen we de rust in met een comfortabele 0-3. Na de rust was het vooral compact houden en onze afspraken na blijven komen. Dit lukte ons goed, iedereen zat er kort op en geen echte kans weg gegeven. Toch ook nog een doelpunt geprikt door onze laatste man jackkieee uit een corner van Maxim. Bam 0-4 over en uit. Het was echter de wedstrijd uit spelen in dit bagger verlichtte veld. Maar het mocht de pret niet drukken. Wij zijn herfstkampioen! Trots op het team! Op naar een mooie tweede seizoenshelft.

Lars Beenakker.