Yerseke slaat dubbelslag en behoudt beide hoofdtrainers

20 december 2022 21:30

De twee trainers die in seizoen 2022-2023 voor de selecties van Yerseke 1 en 2 staan blijven ook in het seizoen daarna actief. Het bestuur is verheugd te kunnen melden dat het een akkoord heeft bereikt met zowel Marco Groeneveld als Kees de Smit.

Marco Groeneveld is bezig aan zijn eerste seizoen op sportpark Cleijn Moercken. Na een moeizame start, met vier duels zonder zege, kreeg hij met zijn team de smaak te pakken. In de zeven duels die daarna volgden pakte Yerseke 1 liefst zes keer de volle buit.

Na elf wedstrijden in de tweede klasse G bezet onze hoofdmacht daardoor de vijfde plaats, op zes punten van de drie koplopers NSVV, Zuidland en DBGC.

Yerseke 2 promoveerde onder de bezielende leiding van Kees de Smit naar de eerste klasse A en presteert daarin voortreffelijk. Na tien duels bezet de selectie de vierde plaats met liefst negentien punten. Met deze verlenging gaat De Smit op voor zijn zesde seizoen als hoofdcoach van Yerseke 2.

Het bestuur van v.v. Yerseke is blij dat zowel Marco Groeneveld als Kees de Smit heeft besloten nog een jaar door te willen. We kijken samen uit naar de toekomst!

Bron: Omroep Zeeland/Frans van Pagee