Yerseke moet genoegen nemen met 1 punt, na ruim een helft met een man meer te hebben gespeeld

Terneuzen 1

Dani Rijnhout
Leco de Jonge
Ayden Davies
Jonathan Constansia
Bart van Hanegem (kopbal)
Jozue Kashif Weever
Karsten Dubbeldam
Hubert van den Hemel
Brendan Uijtdewilligen

24 februari 2024 15:00

R. Koster

Sportpark De Vliegende Hollander
Zuiderparklaan 21
4532LS
TERNEUZEN
tel. 0115-695420

Het zat Yerseke vandaag niet mee. In het eerste kwartier kreeg Guus de Leeuw 2 prima mogelijkheden om Yerseke op voorsprong te zetten, maar na een foutieve te zachte terugspeelbal krulde hij de bal net langs de verkeerde kant van de paal. Een aantal minuten later een uitstekende dieptepass van Jari Christiaanse waardoor Guus de Leeuw met een volley net over de lat schoot. In de 36e minuut werd Yerseke een 100% strafschop ontnomen toen Ruben Pekaar binnen de 16 meter onderuit werd gehaald maar de bal daarna nog voor de voeten van Guus de Leeuw kwam die recht in de handen van de doelman schoot. Voordeel volgens de scheidsrechter. Zeer discutabele beslissing. In de 40e minuut een slimme overtreding van Rick Kramer (terecht bestraft met geel) waarop Ayden Davies zich niet kon beheersen en na een slaande beweging, al dan wel of niet raak, terecht met rood het veld kon verlaten. Ruststand 0-0. Direct na rust in de 48e minuut komt Yerseke op 0-1 door Jari Christiaanse na niet al te best ingrijpen door de verdediging van Terneuzen. Hierna heeft Yerseke de wedstrijd onder controle, maar halverwege de 2e helft raakt men die controle kwijt en is het Terneuzen dat aandringt en op zoek gaat naar de gelijkmaker. Die gelijkmaker komt er ook uiteindelijk in de 70e minuut als Jonathan Constansia vanaf de rechterkant met zijn linkerbeen een prima indraaiende voorzet geeft die door Bart van Hanegem knap wordt binnen gekopt. Alleen bleek uit beelden achteraf wel dat hij dit vanuit buitenspelpositie deed. Pech voor Yerseke. Hierna tracht Yerseke alsnog de winst te behalen. In de 82e minuut wordt Xander van der Poel rand 16 meter gebied onderuit getrapt, hetgeen tot een vrije trap leidt, maar deze levert uiteindelijk niets op.  In de laatste 5 minuten is Yerseke nog dichtbij de 1-2, maar is het aan de doelman van Terneuzen te danken dat Terneuzen met 1 punt van het veld afstapt, want met 2 geweldige reddingen waarvan 1 bal die hij net onder de lat vandaan tikt, voorkomt hij een nederlaag. Het zat Yerseke dus al met al niet mee. Volgende week staat de lastige thuiswedstrijd tegen het sterke SVOD'22 op het programma.

Samenvatting van de wedstrijd met dank aan Frans van Pagee:

Uit onderstaande beelden is duidlijk te zien dat de 1-1 vanuit buitenspelpostie wordt gemaakt: