Yerseke 1 - 's Heer Arendskerke 1

Yerseke 1 - 's Heer Arendskerke 1

Aanwezig

13:15 uur

Zaterdag 2 november a.s. staat voor Yerseke de thuiswedstrijd tegen ’s-Heer Arendskerke op het programma. De bal voor deze wedstrijd wordt gesponsord door Yerseke supporters Bart van Steveninck en Peter van Dixhoorn.

’s-Heer Arendskerke werd vorig seizoen kampioen in de 3e klasse A en promoveerde daardoor naar de 2e klasse. ’s-Heer Arendskerke opende de competitie in de 2e klasse E prima met een 5-2 overwinning op mede promovendus Walcheren, maar hierna verloor men echter 4x op rij van achtereenvolgens MZC’11 (5-0), Nieuwenhoorn (0-6), Bruse Boys (0-1) en ST Oostkapelle/Domburg (0-3).

In het verleden ontmoetten Yerseke en ’s-Heer Arendskerke elkaar meerder malen zowel in oefenwedstrijden, bekerwedstrijden als in competitieverband. Vaak was het Yerseke dat aan het langste eind trok maar de wedstrijden tussen beiden waren vaak vanaf het begin tot aan het eind spannend en de onderlinge krachtsverhoudingen vaak minimaal. Vanaf het seizoen 2014-2015 kwamen beide teams elkaar in 4 achtereenvolgende seizoenen in competitieverband tegen in de 3e klasse A. Yerseke wist 6 van de 8 onderlinge ontmoetingen weliswaar winnend af te sluiten maar al deze overwinningen waren meestal met slechts 1 doelpunt verschil en kwamen moeizaam tot stand.

Yerseke wist zich afgelopen zaterdag in Zoutelande prima te herstellen van de ongelukkige 2-3 nederlaag tegen kampioenskandidaat Nieuwenhoorn door een nipte 0-1 overwinning te behalen tegen een met name in de 2e helft goed spelend De Meeuwen. De verdediging van Yerseke stond echter als een huis en met name door prima verdedigend werk en uitstekend keeperwerk van Colin Hout werd de 0-1 overwinning over de streep getrokken.

Daar waar Yerseke vorig seizoen op eigen veld weinig tot geen punten verspeelde en in uitwedstrijden moeite had om punten te pakken is dat in dit seizoen net andersom: alle 3 de gespeelde uitwedstrijden werden in winst omgezet en thuis behaalde men alleen tegen ST Oostkapelle/Domburg een punt. Het wordt dus weer eens tijd om te vlammen op sportpark Cleijn Moercken en de punten in eigen huis te houden.

Wil Yerseke mee blijven doen in het linker rijtje dan zal er gewonnen moeten worden van ’s-Heer Arendskerke, maar dat zal zeker niet zonder slag of stoot gaan want ’s-Heer Arendskerke zal er op gebrand zijn om een goed resultaat te behalen en zal zijn huid dan ook duur verkopen. Het belooft dus een spannende wedstrijd te worden a.s. zaterdag. Hoe die uiteindelijk zal aflopen zullen we omstreeks 16:15 uur weten als scheidsrechter Joseph Ngoumout uit ’s-Gravenpolder voor het einde van de wedstrijd heeft gefloten. Ik wens de spelers en begeleiding van het 1e elftal heel veel succes en alle supporters veel voetbalplezier in een hopelijk sportieve wedstrijd. Supporters van Yerseke kom allemaal naar sportpark Cleijn Moercken om Yerseke aan een goed resultaat te helpen!

Kleedkamer

Kleedkamer 1
Kleedkamer 2

Wordt gespeeld op veld