Yerseke verliest met 1-4 van een beter voetballend MZC'11

Jesper Kriens (schot)
... (e.d.)
Sander Backx
Jesse van der LInden (vrije trap)
Sander Backx (scrimmage)

2 oktober 2021 14:30

R.J. Huser

Sportpark Cleijn Moercken
Hogeweg 15
4401BT
YERSEKE
tel. 0113-404066

Op de Zierikzeese zege viel totaal niks af te dingen. De eerste kans van het duel was via Xander van der Poel nog wel voor Yerseke. Hij kon in de 2e minuut aleen op de doelman af gaan maar zag zijn schot op de voet van de doelman komen. Hierna nam de ploeg van trainer Adriaan Nieuwenhuijze het heft in handen. MZC'11 liet de bal makkelijk van voet tot voet rond gaan en Jesper Kriens opende in de 18de minuut de score en in de 33ste minuut werd het door een eigen doelpunt van Eijs Murre 0-2. Yerseke kreeg nog een aantal prima mogelijkheden voor rust om de marge te verkleinen, maar kansen via Jari Christiaanse (2x schot net naast de verkeerde kant van de paal), Stefan Quinten (lobje over de doelman net naast het doel) en Guus de Leeuw (geblokt schot in de 16 meter) leidden niet tot een doelpunt.

In het eerste kwartier na rust wel een beter spelend Yerseke dat nog een goede mogelijkheid opleverde maar wederom niet tot een doelpunt leidde. In de 60e minuut een prima actie van Ramon Janson die uiteindelijk door Remco van Tiggele ten koste van een gele kaart onreglementair werd afgestopt. De vrije trap net buiten de 16 meter werd onberispelijk hard en hoog in het doel binnen geschoten door Jesse van der Linden en daarmee schoot hij de wedstrijd definitief in het slot. Sander Backx deed daarna via een scrimmage voor het doel die via hem tot de 0-4 leidde ook nog een duit in het zakje, waarna Stefan Quinten een minuut later de eindstand op 1-4 bepaalde na een assist van Guus de Leeuw.

Conclusie: na 2 wedstrijden gespeeld te hebben 0 punten en onderaan de ranglijst. Met Oostkapelle/Domburg en MZC'11 als tegenstanders lijken we wel 2 tegenstanders gehad te hebben die voor de bovenste 3 plaatsen in deze klasse zullen gaan meedoen, dat is echter geen enkele garantie voor Yerseke dat er resultaten in de komende wedstrijden zullen volgen, dus Yerseke zal zich daar van bewust moeten zijn en er zal met z'n allen keikhard gewerkt moeten worden om resultaten te behalen. Volgende week de uitwedstrijd tegen Arnmuiden dat samen met Yerseke met 0 punten onderin staat. De spelers zullen bij zichzelf goed te rade moeten gaan en het moge duidelijk zijn dat er uit een ander vaatje getapt moeten worden om van de hatelijke 0 af te komen.