Yerseke 1 - Krabbendijke 1

Yerseke 1 - Krabbendijke 1

Aanwezig

13:15 uur

Zaterdag 25 mei a.s. staat voor Yerseke de laatste (thuis)wedstrijd van de competitie op het programma. Yerseke ontvangt op sportpark Cleijn Moercken Krabbendijke.  Deze wedstrijd die om 14:30 uur begint staat onder leiding van scheidsrechter Richard van de Rest uit Dordrecht. De wedstrijdbal wordt gesponsord door Steketee computers uit Yerseke.

Vorige week won Yerseke in een knotsgekke wedstrijd in een waar doelpuntenfestijn met 4-5 van Bruse Boys. Na een 1-1 ruststand leek Yerseke in de tweede helft een eenvoudige overwinning te behalen nadat men naar een 1-5 voorsprong uit liep, maar vanaf de 70e minuut kantelde de wedstrijd en was Yerseke alleen nog maar in staat om tegen te houden en was het alleen nog maar Bruse Boys wat de klok sloeg. Bruse Boys kwam na de 4-5 weer volledig terug in de wedstrijd en Yerseke wist ternauwernood de overwinning over de streep te trekken.

Tegenstander Krabbendijke toonde veerkracht door op eigen veld nog met 2-2 gelijk te spelen tegen Nieuwdorp nadat men tot de 80e minuut nog met 0-2 achter stond. Voor Krabbendijke staat er nog ontzettend veel op het spel want men is nog volop in strijd met FC Axel om de nacompetitie voor lijfsbehoud te ontlopen en zich rechtstreeks te handhaven in de 2e klasse.

Zowel bovenin als onderin zullen nog diverse beslissingen op de laatste speeldag vallen. Het is dus of FC Axel of Krabbendijke dat nacompetitie voor lijfsbehoud zal moeten gaan spelen en één van beiden zal zich rechtstreeks handhaven. Beiden staan op 27 punten maar FC Axel heeft een beter doelsaldo van 7 doelpunten verschil. FC Axel speelt thuis tegen Oostkapelle. De strijd om rechtstreekse degradatie zal gaan tussen Tholense Boys en Nieuwdorp waarbij Tholense Boys nu nog aan de goede kant staat met één punt voorsprong op Nieuwdorp. Nieuwdorp speelt thuis tegen de koploper in de derde periode, Arnemuiden, en Tholense Boys speelt thuis tegen Bruse Boys dat ook nog kans maakt op de derde periodetitel maar daarbij afhankelijk is van de uitslag van de wedstrijd tussen Nieuwdorp en Arnemuiden. Het belooft dus nog een zeer spannende laatste speeldag te worden.

In de eerste wedstrijd tussen Yerseke en Krabbendijke dit seizoen op 13 oktober 2018 eindigde het onderlinge duel in een 2-1 overwinning voor Krabbendijke. Hoe de wedstrijd a.s. zaterdag zal eindigen, zullen we omstreeks 16:15 uur weten als scheidsrechter van de Rest voor het einde van de wedstrijd heeft gefloten. Ik wens de spelers en begeleiding van het eerste elftal heel veel succes en alle supporters veel voetbalplezier in een sportieve wedstrijd. Kom allen naar Sportpark Cleijn Moercken om Yerseke te steunen in de wedstrijd tegen Krabbendijke!

Kleedkamer

Kleedkamer 1
Kleedkamer 2

Wordt gespeeld op veld