Yerseke heeft een collectieve offday en verliest met 1-3 van Walcheren

10 oktober 2020 14:30

S. van den Bergen

Onbekend

Yerseke verloor vandaag met 1-3 van Walcheren en eigenlijk was de wedstrijd na 25 minuten al gespeeld. Walcheren speelde het eerste half uur met veel meer inzet, passie en strijd dan Yerseke en Yerseke incasseerde binnen 24 minuten 3 tegentreffers en keek dus na 24 minuten al tegen een 0-3 achterstand aan. Toch had het er anders uit kunnen zien want in het begin van de wedstrijd kreeg Urvin van Hekelen de uitgelezen mogelijkheid om Yerseke op voorpsrong te zetten, maar na een goede voorzet van Guus de Leeuw schoot hij langs de verkeerde kant van de paal. In de 10e minuut was het Etienne Mallie die alle ruimte en tijd kreeg om goed aan te leggen en zag hij zijn afstandschot in de bovenhoek verdwijnen: 0-1. Niet lang daarna wederom Mallie met een krulbal die door Colin Hout met de vingertoppen nog via de lat over het doel werd getikt. Na 22 minuten slordig balverlies door Remco van Tiggele en daarna prima uitgespeeld door Walcheren waardoor Levi Swiers de 0-2 kon binnen schieten. Yerseke was amper van de schrik bekomen of twee minuten later lag de 0-3 al in het netje en wederom was het Mallie. Hierna kwam Yerseke wat beter in de wedstrijd maar toch echt uitgespeelde kansen leidde dat niet. Enige wapenfeiten in de eerste helft van Yerseke waren een kopbal van Arjen Dingemanse uit een hoeschop en een schot met links door Urvin van Hekelen maar dat was een eenvoudige prooi voor doelman Jurian Winterswijk.  Ruststand 0-3.

Na rust kwam Arjen de Koeijer in de ploeg voor Urvin van Hekelen en had Yerseke niet echt veel tijd nodig om een doelpunt te maken. Na een goede voorzet vanaf links door Xander van der Poel was het Arjen de Koeijer die van dicthbij de 1-3 binnen schoot. Hierna zocht Yerseke steeds nadrukkelijker het doel van Walcheren en kreeg men ook nog wel kansen op meer. Zo speelde Arjen de Koeijer de bal in de aanname net iets te ver voor zich uit voordat hij één op één met de doelman kon komen. Even later wederom een één op één situatie nadat Arjen Dingemanse een prima inspeelbal gaf op Arjen de Koeijer waardoor hij één op één kwam met de doelman maar doelman Jurian Winterswijk redde op een schot met links van Arjen de Koeijer. Walcheren stond organisatorisch goed en compact opgesteld en gaf weinig mogelijkheden meer weg en in de omschakeling was men nog een aantal keer dreigend via met name de slim voetballende Josimar Pattinama. Al met al een verdiende 1-3 overwinning voor Walcheren tegen een Yerseke dat het met name in de eerste 25 minuten liet afweten op inzet en beleving.

Indien de overheid niet beslist dat het (amateur)voetbal stil wordt gelegd vanwege het steeds verder oplopend aantal Coronabesmettingen, krijgt Yerseke volgende week zaterdag de kans op eerherstel in de uitwedstrijd tegen 's-Heer Arendskerke dat in een waar doelpuntenfestijn met 5-5 gelijk speelde in de uitwedstijd tegen NSVV. Maar dan zal Yerseke vanaf de eerste minuut bij de les moeten zijn en niet zo moeten starten als vandaag het eerste half uur want dan wordt het wederom een lastig verhaal. Dus Yerseke recht de rug en VOLAN YESE POR!

Kort wedstrijdverslag door PZC

Stand.jpg